Üye Köşe Yazısı: Mert Kaptan'dan "Kurumsallık Sertifikası"


Bugünden itibaren Komite Üyelerimizin İş Uygulamaları, Kurumsallaşma vs konular hakkında düşüncelerini iletebileceği Komite Üyeleri Köşe Yazılarını yayınlamaya başlıyoruz. Web Sitemizde yayınlanan köşe yazılarının sorumluluğu yazarlarına aittir.

Mert Kaptan’ın iş hayatı hikayesini ve köşe yazısını yayınlıyoruz.

İstanbul Teknik Üniv. Endüstri Müh.mezunuyum ve Boğaziçi Üniversitesi’nde Endüstri Müh.’nde Yüksek lisansı tamamladım.

İş hayatıma Koç Holding’te başladım. Ford, Arçelik ve Beko içinden Ford’da karar kıldık. Amerikalılar ile ortaklık; Otosan’dan Ford’a dönüşüm sürecinde yer aldım.

Tüm holdingte 40 kişiye verilmiş olan 1,5 ay süren bir danışmanlık eğitimine katılma şansım oldu –İdea/Kogem’de-. Kısacası yeni bir mühendis olarak çok ciddi eğitimler aldım ve kendimi geliştirme imkanı buldum.Sonra Üzeyir Garih’in anlattığı gibi okulluluğum ve sistem görmüşlüğüm ile bir şeyler katabileceğim ve benim de girişimciliğinden faydalanabileceğim bir “patron” buldum.Daf Tırsan’da, ilerde GOSB içinde NuhGroup’a dönüşecek kampusun ve 5 şirketin temellerini atmaya başladık. Bir şirketin tüm sistemini idare etme şansı bulmuştum.


Ardından danışmanlık safhası geldi ve çok değişik şirketleri tanımaya başladım. Ülker ve Boydak’ın borsa aracı kurumundan tutun Tıp Merkezine, bankacılık ödeme sistemleri geliştiren teknoloji firmasından tutun da Hekim Holding’in atölye tipi imalatlarının evrimine kadar bir çok fizibilite, yatırım, satın alma vs. proses tecrübe ettim.

Tabi konunun esası merak ve ilgi. Türkiye’nin Maltepe Üniversitesi Sertifikalı ilk Yaşam Koçu Grubundanım. Ayrıca yine Bilgi Üniversitesi Sertifikalı Yönetim Kurulu Üyeliği İhtisasım var. Bunun yanı sıra her zaman iletişim, davranış bilimleri ve insan kaynakları ile ilgilendim. Kendi Performans sistemimi oluşturdum. Her zaman bu sistemlerin etkinliğini artırmak amacında oldum. Bu da beni ERP konusunda daha ilgili yaptı.

Çünkü Kurumsallaşma, Patronluk, Profesyonel Yönetim, Rekabet Gücü, Hedefler ve Performans Ölçümü, Prosesler.. birbiri ile ilintili ama bir türlü tam ve bütünsel olarak ele alınamayan, işlenemeyen konular. Hani “Hattı müdafaa yoktur, sathı müdafaa vardır, o satıh bu konuların tümüdür” demek gibi bir şey.. Her projede –firmanın boyutu ve durumu ile de ilgili olarak- hep 1-2 tanesinde açık verilir.. Bu açığı etkileme gücü direkt olarak sadece profesyonellerin elinde değilse de ERP karar sürecinde farklı çıkar grupları ve farklı taleplere göre süreci yönetme işi onlara aittir.

Çok yakında ISO9000 belgesi gibi Kurumsallık Sertifikası verilecek ve bu iş de büyük bir endüstriye dönüşecektir.

Kendimizi şimdiden hazırlamalıyız.

Mert Murat Kaptan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder