Kurumsal
Yazılımlar ve Teknoloji Günleri ’nin 3’cüsünin ardından Yönetim Danışmanı
üyelerimizden Milenyum
Danışmanlık KKP ve Üretim Yönetimi Danışmanı Sn. Kenan Berkdemir ’in düşünce ve
yorumlarını paylaşıyoruz.
En büyük korkular kapalı kapılar
ardında veya kutularda olduğu yönündedir veya bilinmeyen şeyler insanı daha
ürkek yapmaktadır. Bilinen konulara yanaşmak daha cesaretli olunabiliyor.
Güldür Güldür Show 'daki "plaza dili" sikecinde olduğu gibi anlatılmak
istenen bazen anlaşılmıyor, anlaşılmayan konulardan da çalışanlar, yöneticiler
ve patronlar çekinebiliyor.
23 Haziran 2015 Salı günü
İstanbul'un sağanak yağışı altında ERP Komitesi ’nin düzenlediği 3’üncü Yazılım
Üreticisi buluşması için yollara düştük. Ev sahipliğini Logo' nun yaptığı Gebze
Yazılım tesislerine ıslanmış bir şekilde vardık. Danışmanlar için yapılan
bekletilen güvenlik girişi ile seminer salonuna ulaştık. Şık bir seminer
odasında yabancılığımızı atmaya çalışırken gelen arkadaşlar ile önce kendi
aramızda daha sonra katılan Logo yetkilileri ile sektörel görüşmelerde
bulunduk. Seminere geçildiğinde yetkili ağızlardan Logo nun tarihçesi ve son
dönemde yaptığı satın almalar konuşuldu.
Bizim zaten geliş amacımızı da Netsis 'in ERP yazılımı üzerinde biraz
daha soru sormaya ve anlamaya çalıştık.
Logo 'nun Netsis 'i satın almasıyla
başlayan süreçler Kurumsal Kaynak Planlaması (KKP) ayağında bazı değişimleri de
beraberinde getirmiş. Dikkatimi en çok çeken nokta ise Netsis Ürün yelpazesi
içinde ERP ifadesinden ziyade Milenyum olarak yıllardır ifade ettiğimiz KKP
tanımını kullanmaları oldu. Rahmetli Oktay Sinanoğlu' nun kendi öz Türkçe mizin
kullanılmasına ithafen Kurumsal Kaynak Planlaması tanımlarının çok doğru olduğu
karşılıklı konuşmalar ile teyitleştik. Elbette her kelimenin Türkçesi tam
oturmamakta veya dil alışkanlıkları ile yabancı kelimelere bazen destek duysak ta,
yerine tam oturan kelimelerin kullanılmasının da iletişim açısından doğru
olduğunu düşünmekteyim.
Bir diğer önemli noktada Logo'nun
Netsis markasının uygulama proje planı üzerinde oldu. KKP alımında satış öncesi
müşteri ihtiyaçlarının oluşturulması önemli bir adımdır. Bu ihtiyaçları müşteri
yapmadığı zaman çekilen sıkıntıların ne kadar sorun yarattığını üretici ve
danışmanlar olarak fikir birliği içinde aktarma fırsatımız oldu. Dolayısı ile
KKP Satış sürecinin en önemli adımı olan İhtiyaç listesinin temel adımlarının
patron veya genel müdür tarafından oluşturulması, genel içeriğinde çalışan
yöneticilerle geliştirilip bir talep halinde yazılım üreticisine verilmesinin gerek
şart olduğu bir gerçektir. Zira bu
ihtiyaç listesi, projenin istekler doğrultusunda tamamlanması yönünde en büyük
şartnamedir. Bu şartname olmaz ise oluşan sıkıntıların çözülmesi çok büyük
sorunlara neden olduğu ve ciddi çatışmaların yaşandığı bilinmektedir. Hal böyle
iken neden buna devam edildiğini ise anlayamamaktayız.
Paylaşılan güzel bilgiler, yapılan
güzel ikramlar ve sohbet eşliğinde
seminer sonuna gelindi. Servis ile İstanbul'a geri döndüğümüzde çok daha güzel
bir hava ile karşılaştık. Milenyum Danışmanlık olarak ERP Komitesi’nin düzenlediği bu etkinlikleri oldukça önemsiyor,
Komite Koodinatörü Göker Sarp Bey ve ev sahibi Logo'ya teşekkürlerimizi
sunuyoruz.
Bir sonraki komite etkinliğinde
görüşmek üzere sevgi, saygı ile hoş kalın...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder