ERP Komitesi Ankara Bölgesi temsilcisi Özaltın Grup Bilgi Sistemleri Direktörü Sn. Adil Bişkin ile Röportaj: Ankara ’nın bir Üniversite şehri olması ve eğitim kalitesi sebebi ile insan kaynağı açısından şanslı bir şehirdir.

17 Mayıs 2013 tarihinden itibaren ERP Komitesi Ankara Bölgesi temsilciliği görevini sürdüren Özaltın Grup Bilgi Sistemleri Koordinatörü Sn. Adil Bişkin ile Ankara’da öne çıkan sektörler, Bilişim sektörü ve Kurumsal çözümlere olan yaklaşım hakkında yaptığımız röportajı yayınlıyoruz.

Ankara’da bilişim sektörü ağırlıklı olarak kamu sektörü üzerine yoğunlaşmaktadır. Bir çok kamu kurumu,  kurumsal ihtiyaçlarını özel yazılım projeleri ile çözmektedirler  Son yıllarda Savunma Sanayinin Ankara’da çok hızlı gelişimi ile sektördeki kurumların kurumsal çözüm ihtiyaçları giderek artmaktadır. Popüler sektörlerinden biri olan Enerji sektöründe de Ankara önemli bir merkez olma yolunda ilerlemektedir. Ankara ve çevresinde sanayi yatırımının da artması ve orta ölçekteki firmalar kurumsallaşma ihtiyaçları ile bilişime olan ihtiyaçları giderek artmaktadır.   

“- Kurumsal yazılım projlerin temel hedefi, şirketlerin karlılığın artırılması ve yaşadığımız dönemin gereksinimi olan kurumsal çevikliği sağlayabiliyor olmasıdır.

Kurumların varlıklarını devam ettirebilmesi ve büyümelerini sürdürebilmesi için daha verimli, daha performanslı ve daha rekabet edebilir bir yapıya sahip olmaları gerekir. Bu yapıyı sağlamanın en hızlı ve en doğru yolu ERP yazılımı kullanmalarıdır. 


Kurumsal çözümlere ilgi ERP Komitesi ve kurumsal dönüşüm platformu toplantılarından da anlaşıldığı üzere oldukça yüksektir. Kurumsal yapıya sahip kurumlarda kullanım oldukça yaygındır. Ankara’da özellikle hızla gelişen Kobi'lerin kurumsal yazılıma ilgilileri gittikçe artmaktadır.

Özellikle Ankara ’nın bir Üniversite şehri olması ve eğitim kalitesi sebebi ile insan kaynağı açısından şanslı bir şehirdir.
Bu da önümüzdeki yıllarda bilişim ve birçok sektörde yatırımlar artarak devam edecektir. Bunu da son dönemde teknokentlere olan yoğun taleplerden görebiliyoruz. 

“- ERP komitesi büyük bir ihtiyacı doğru şekilde doldurması sebebi ile bu kadar dikkat ve ilgi çektiğini düşünüyorum. “

Komitenin taraf olmadan bağımsız bir şeklide etkin ve üretken olması beni çok etkilemişti. Komitenin yaklaşımı ve hedeflerini öğrendikten sonra takip etmeye başladım ve bu konunun içinde olmam gerektiğini düşünerek komiteye katıldım.

Bugüne kadar gerçekleştirdiklerini bilişimle ilgili bir çok organizasyon gerçekleştirememiştir. Bunu da tarafsızlığına ve maddi bir beklenti içinde olmamasına bağlıyorum. 

Bence gençlere yönelik daha fazla çalışmalar yapılmalı. Üniversitelerle işbirlikleri yaparak öğrencileri iş hayatına hazırlanmalarını katkıda bulunabilir. Komiteyi bu kadar büyüten ERP konusunda deneyim paylaşımının şiddetini artırarak devam etmesi istiyorum.

Adil Bişkin Hakkında
1972 yılı Ankara doğumluyum. Evli ve 2 çocuk sahibiyim. Üniversite eğitimimi Elektronik ve İşletme üzerine tamamladım. Yakın zamanda Yönetim Bilişim Sistemleri üzerine yüksek lisans yaptım.  1993 – 1996 yılları arasında Bilkent Üniversitesi 'nde sistem yöneticisi olarak başlayan iş hayatıma 1996 – 1997 yılları arasında Arena Bilgisayar 'da devam ettim. 1997 yılında  Özaltın İnşaat’ta sistem yönetici olarak çalışmaya başladım, 2006 yılı sonu itibari ile Özaltın Holding  Bilgi Sistemleri Yöneticiliği görevini üstlendim. 2013 yılı itibari ile de Bilgi Sistemleri Koordinatörü olarak çalışmaya devam etmekteyim.

Holding bünyesindeki farklı sektörlerde hizmet veren işletmelerinde kurumsal ihtiyaçlarını çözmek üzere birçok proje tamamladık. Genel olarak operasyonel verimlilik, iş süreçlerinin iyileştirilmesi, kaynak planlaması ve karar destek sistemleri gibi konulara ağrılık vermekteyiz. Holding bünyesinde inşaat grubumuzun 2012 yılında başlayan ERP projemiz tamamlanmasının ardından diğer grup şirketlerinde yaygınlaştırılması çalışmaları halen devam etmektedir. 2015 yılında bulut bilişim ve mobil ile ilgili çalışmalarına devam ediyoruz. Turizm tarafında da CRM  ve BI konularında çalışmalara devam ediyoruz.